BBR-21 8:231 säger att "Balkongdörrar ska ha säkerhetsbeslag och spärranordning, dubbla beslag, som hindrar barn från att öppna och passera dörren eller fönstret."
Om jag har lås i stället räcker det då och ersätter dubbla beslag?
Om jag har lås ersätter detta då säkerhetsbeslaget men jag måste ha en spärranordning?
Spärranordningen tolkar jag som begränsningen av att balkongdörren inte går att öppna mer än typ 10 cm?
Snart dags för besiktning...
Tacksam för alla svar