Letar som en galning efter ett nytt innertak och är på jakt efter färdigmålade vita panelbräder av typen spårpanel som är spontade. Hittade dessa på beijer http://www.beijerbygg.se/store/priv...-4019-furu-vitmålad-15x120mm-l-4-8m-900141228 , men var på beijer i örebro och dom ville ha ca 2000kr i frakt för att beställa hem dom till butik vilket inte kändes så kul! Någon som vet om det finns någon likande att få tag på?

Tack på förhand"! :)

Hej,

Först och främst, 800kr/m2 ?? Kolla med BF:s i Norra Bro, de fixar det mesta.

Vill verkligen inte köpa obehandlat och hålla på och måla. Vill inte ha vitvaxad heller. Det måste ju finnas fler återförsäljare?

Timm skrev:
Letar som en galning efter ett nytt innertak och är på jakt efter färdigmålade vita panelbräder av typen spårpanel som är spontade. Hittade dessa på beijer [länk] , men var på beijer i örebro och dom ville ha ca 2000kr i frakt för att beställa hem dom till butik vilket inte kändes så kul! Någon som vet om det finns någon likande att få tag på?

Tack på förhand"! :)
Denna borde väl funka, eller?

http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...nel-invandig/08414126/finsagad-panel-13x120mm

Den är väl inte spontad i ändarna? Vad säljs dom i för längder tro?

Timm skrev:
Inte en aning blir mitt svar på båda frågorna

Tvivlar på att den är spontad, och verkar vara en skum vitfärg på dom, synd för det var ju ett bra pris!

Timm skrev:
Den har jag satt på ett ställe i vårt hus.
Den är spontad i i över och underkant men ej i kortsidorna, vilket inte är hör till vanligheterna vad jag vet.
Jag fäste upp den med något tillhörande clips för att slippa spikhål men det var ibland det jäkligaste jag gjort, skit jobbigt...
Tror inte dessa är det bästa i tak f.ö.
Hyr en PassLoad och skjut upp dem istället.

De längderna som fanns när jag köpte var 3,6 & 4,8.
Den är ganska rå i ytan nästa flisig så du är medveten om det...

Hammer_SWE skrev:
Den har jag satt på ett ställe i vårt hus.
Den är spontad i i över och underkant men ej i kortsidorna, vilket inte är hör till vanligheterna vad jag vet.
Jag fäste upp den med något tillhörande clips för att slippa spikhål men det var ibland det jäkligaste jag gjort, skit jobbigt...
Tror inte dessa är det bästa i tak f.ö.
Hyr en PassLoad och skjut upp dem istället.

De längderna som fanns när jag köpte var 3,6 & 4,8.
Den är ganska rå i ytan nästa flisig så du är medveten om det...
Okej! Tack för infon! Då blir det inte den, vill ha en slät panel likt den från beijer och som är ändspontad. :)

Finns ju nån typ lackad Mdf i typ de måtten du angett, tror jag köpte på lakkapää eller krauta, tycker de var riktigt fina.

Vill inte ha mdf , blir inge bra med skarverna!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.