2 606 läst ·
11 svar
3k läst
11 svar
Spårpanel vit, vart?
Letar som en galning efter ett nytt innertak och är på jakt efter färdigmålade vita panelbräder av typen spårpanel som är spontade. Hittade dessa på beijer http://www.beijerbygg.se/store/priv...-4019-furu-vitmålad-15x120mm-l-4-8m-900141228 , men var på beijer i örebro och dom ville ha ca 2000kr i frakt för att beställa hem dom till butik vilket inte kändes så kul! Någon som vet om det finns någon likande att få tag på?
Tack på förhand"!
Tack på förhand"!
Medlem
· östergötland
· 44 inlägg
Hej,
Först och främst, 800kr/m2 ?? Kolla med BF:s i Norra Bro, de fixar det mesta.
Först och främst, 800kr/m2 ?? Kolla med BF:s i Norra Bro, de fixar det mesta.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Denna borde väl funka, eller?Timm skrev:Letar som en galning efter ett nytt innertak och är på jakt efter färdigmålade vita panelbräder av typen spårpanel som är spontade. Hittade dessa på beijer [länk] , men var på beijer i örebro och dom ville ha ca 2000kr i frakt för att beställa hem dom till butik vilket inte kändes så kul! Någon som vet om det finns någon likande att få tag på?
Tack på förhand"!![]()
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...nel-invandig/08414126/finsagad-panel-13x120mm
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Den har jag satt på ett ställe i vårt hus.Timm skrev:
Den är spontad i i över och underkant men ej i kortsidorna, vilket inte är hör till vanligheterna vad jag vet.
Jag fäste upp den med något tillhörande clips för att slippa spikhål men det var ibland det jäkligaste jag gjort, skit jobbigt...
Tror inte dessa är det bästa i tak f.ö.
Hyr en PassLoad och skjut upp dem istället.
De längderna som fanns när jag köpte var 3,6 & 4,8.
Den är ganska rå i ytan nästa flisig så du är medveten om det...
Okej! Tack för infon! Då blir det inte den, vill ha en slät panel likt den från beijer och som är ändspontad.Hammer_SWE skrev:Den har jag satt på ett ställe i vårt hus.
Den är spontad i i över och underkant men ej i kortsidorna, vilket inte är hör till vanligheterna vad jag vet.
Jag fäste upp den med något tillhörande clips för att slippa spikhål men det var ibland det jäkligaste jag gjort, skit jobbigt...
Tror inte dessa är det bästa i tak f.ö.
Hyr en PassLoad och skjut upp dem istället.
De längderna som fanns när jag köpte var 3,6 & 4,8.
Den är ganska rå i ytan nästa flisig så du är medveten om det...
Klicka här för att svara