Är det tillåtet att göra en sparkoppling idag?
 
Förtydliga gärna frågan med ett schema. Det skall vara fasen som bryts vid alla tillfällen.
 
L loni123 skrev:
Är det tillåtet att göra en sparkoppling idag?
Ja sparkoppling är tillåten och troligen den mest använda trappkopplingen.
Varför ställer du frågan?
 
A Avemo skrev:
Förtydliga gärna frågan med ett schema. Det skall vara fasen som bryts vid alla tillfällen.
Fas från strömställare till vägguttaget under strömställaren. Dvs att jag drar en Fas ledare från samma ingång som jag kopplat fasledaren till strömställaren.
A Avemo skrev:
Förtydliga gärna frågan med ett schema. Det skall vara fasen som bryts vid alla tillfällen.
 
E elmont skrev:
Ja sparkoppling är tillåten och troligen den mest använda trappkopplingen.
Varför ställer du frågan?
En skolövning där vi ska visa att vi kan använda ett forum. Visste redan svaret , tack så mycket
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.