Hej!
Jag har en trappfunktion som styr en lampa och jag tänkte koppla in en dimmer istället för en av strömbrytarna. Dock vet jag inte hur dimmer ska kopplas då jag misstänker att den nuvarande kopplingen är en sparkoppling. Se elschema nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom sparkopplingen inte överensstämmer med kopplingsschemat på dimmer så blir jag osäker hur dimmer ska kopplas. Någon av er som vet?
Dimmern har anslutningarna L + L + tändtråd.
Hälsningar,
Andreas