Hej

Jag tänker precis beställa nya fönster och fönsterdörrar till mitt hus...man jag vet inte om jag skall beställa med spårfräsning eller inte.

Jag har aldrig sett hur ett sånt fönster ser ut...men vad jag förstår så skall det underlätta monteringen av fönstersmygen...och även vara förlåtande om smygen inte är exakt rak.

Jag har ett "vanligt" träreglat hål för mina 11x13 fönster...så det är ju inte svårt att sätta fast den nya smygen utan spårfräsning...men jag vet inte vad som blir snyggast.

Tilläggskostnaden för spårfräsning i mina fönster blir 3.500 SEK...Ni som har erfarenhet av detta...är det värt det ?

Tacksam för snabbt svar...tänkte beställa dem i morgon :)

mvh
Svansen

Redigerat:
Nej investera i bättre bleck i stället tex rostfria.
När man sätter fönster i gamla konstruktioner och man inte byter alla fönster så är det svårt med linjeringen i alla dimentioner.
Glöm inte att ett fönster sitter på insidan också.
Om ditt hus är lite skevt så kan det vara bra att kunna kompensera detta med blecket .
Om du sätter rostfria bleck se till att dom inte blir för stora och dominerande samt att du byter på hela huset.

OK...tipset om blecken är noterat...men jag är nyfiken på erfarenheter på spårfräsningen på insidan :-)

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.