5 969 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Spara eller riva garderober?
Jag håller på att renovera en funkislägenhet, och funderar på om jag ska riva ut hallgarderoberna, eller spara dem. Jag gillar alla gamla detaljer i lägenheten, och vill helst spara allt. Har även viss 50-talsdesign på möbler etc. Men dessa hallgarderober är så opraktiska! Det jag funderar på att göra är att riva ut allt, och bygga garderobsvägg med snygga skjutdörrar. Känns inte som ett alternativ att bygga nya garderober brevid de gamla. Fast jag behöver en massa mer förvaring.
Är dessa garderober ngt att spara på? I så fall kan jag byta ut knopparna kanske bygga en djup hyllkonstruktion bredvid (dikt an så klart). Ca metern hög med snygg skiva överst. Vill både spara dem, och samtidigt rivan ut dem och bygga funktionella garderober. Tack!

Är dessa garderober ngt att spara på? I så fall kan jag byta ut knopparna kanske bygga en djup hyllkonstruktion bredvid (dikt an så klart). Ca metern hög med snygg skiva överst. Vill både spara dem, och samtidigt rivan ut dem och bygga funktionella garderober. Tack!

Eftersom du gillar gamla, gedigna saker så skulle jag råda till att behålla om det finns någon möjlighet, jag tycker att det ger boendet lite mer "själ" om man har lite speciella platslösningar.
Själv ska jag platsbygga garderober när jag renoverar vårat sovrum. Ska använda dörrar som jag sparade när jag rev snedgarderober (inga skjutdörrar här inte) och bygga lite typ klädkammarstuk på det hela.
mvh Kai
Själv ska jag platsbygga garderober när jag renoverar vårat sovrum. Ska använda dörrar som jag sparade när jag rev snedgarderober (inga skjutdörrar här inte) och bygga lite typ klädkammarstuk på det hela.
mvh Kai
Klicka här för att svara