I år har jag vart på semester i Kroatien och iom att vi håller på att bygga ett nytt hus , kikade jag lite priser på byggmaterial och heminredning, blev mycket överraskad när jag såg att det mesta är hela 60-70 % biligare där nere! Tex. Ytträdörr (ek, inbrottssäker) som kostar i Sverige ca. 25.000 kr, kostar i Kroatien ca. 7.000 kr, badrums inredning som skulle kosta här ca. 50.000, kostar där nere ca. 15.000, och då pratar jag verkligen kvalitets grejer (samma standard som i Sverige). Nu har jag bestämt mig för att importera det mesta när det gäller inredning i huset (förutom kök), men vet inte hur mycket blir det i tull och om det är några andra avgifter som tillkommer pga att Kroatien är inte med i EU. Tacksam om någon har lite mer info!

fun

Dessa saker brukar diskuteras här så jag flyttar tråden hit!

Om du ska redan hämta grejor därifrån tycker att du ska kolla Slovenien, dom är med i EU så sliper du alla avgifter, och priser och utbud är bättre än i Cro. Kan maila några länkar om du är intresserad.
Polen är lite närmare. :)

Har precis pratat med en kille som har varit i Slovenien och importerat diverse byggmaterial och det gick jätte smidigt (som du säger) samt lika biligt som i Kroatien…om du har några länkar som du kan maila skulle vara jätte tacksam…
Polen är närmare men inte lika biligt, och det verkar som att just i Slovenien kan man räkna med bästa kvalité!

Mvh Fun
;)

Du har ett dm.

Om ni reser till Slovenien så passa på att byta bildäck också. De har en inhemsk produktion som vi köpte. Klart mycket billigare.

Frxy skrev:
Du har ett dm.  
Skulle man kunna få lite länkar? Håller med på att totalrenovera en lgh...

Är det någon som beställt o fraktat hit badrumsgrejor från Polen från någon webbutik/hemsida och blivit nöjda?

Ska man verkligen behöva ta sig ner till Polen själv för att kunna få hit grejorna?

Finns ett antal trådar om frakt från polen :)
Jag tipsar om vår sökmotor

Jo, tack för tipset.

Jag har sökt med inte hittat någon som tipsat om webbutik utan bara om att åka ner med lastbil...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.