3 926 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Spara 60-70%
I år har jag vart på semester i Kroatien och iom att vi håller på att bygga ett nytt hus , kikade jag lite priser på byggmaterial och heminredning, blev mycket överraskad när jag såg att det mesta är hela 60-70 % biligare där nere! Tex. Ytträdörr (ek, inbrottssäker) som kostar i Sverige ca. 25.000 kr, kostar i Kroatien ca. 7.000 kr, badrums inredning som skulle kosta här ca. 50.000, kostar där nere ca. 15.000, och då pratar jag verkligen kvalitets grejer (samma standard som i Sverige). Nu har jag bestämt mig för att importera det mesta när det gäller inredning i huset (förutom kök), men vet inte hur mycket blir det i tull och om det är några andra avgifter som tillkommer pga att Kroatien är inte med i EU. Tacksam om någon har lite mer info!
fun
fun
Har precis pratat med en kille som har varit i Slovenien och importerat diverse byggmaterial och det gick jätte smidigt (som du säger) samt lika biligt som i Kroatien
om du har några länkar som du kan maila skulle vara jätte tacksam
Polen är närmare men inte lika biligt, och det verkar som att just i Slovenien kan man räkna med bästa kvalité!
Mvh Fun

Polen är närmare men inte lika biligt, och det verkar som att just i Slovenien kan man räkna med bästa kvalité!
Mvh Fun
Klicka här för att svara