Frågan e ganska enkel...

Ska jag riva ner spånskivan och gipsa på den för kakel?
Eller, ska jag riva spånet och köra enbart våtr.gips?
Räcker det med en skiva dvs ett lager eller ska det vara mer?

På Golvet ligger det i dag golvspån, ska flyta in värmekabel.
Ska jag limma och skruva en 6mm gips på den innan ?
 
P
Spånskivor får inte förekomma i våtrum.
Riv ner den och stoppa in fler reglar i väggen så klarar du dig med ett lager våtrumsskiva. Du har sannolikt c600 på din regling idag och då kan du ställa en extra regel mellan alla befintliga så att du får c300, vilket funkar oavsett val av våtrumsskiva.

Nej, ingen gips på golvet, bara armeringsnät, kabel, primer och flytspackel.
 
Vilen typ av nät på golvet?
När det gäller golvet i övrigt så har det legat klinkers tidigare.
Vet inte hur det ser ut med regel avståndet, därför tänkte jag skruva o limma en till skiva uppe på(gips).
Kanske man kan "styva" upp golvet ngt. Tror dock det är stumt nog.

Vad det gäller väggskivor, gips. Kan jag gipsa idag då utan problem? Ur försäkringssynpunkt?
Och varför regla 30cc?
 
Hej!

Då jag hade spånskiva på väggen i mitt badrum som de nu har fått göra om pga vattenskada, är jag orolig att det bara är c600 bakom våtrumsskivan de satte nu då snickarna är väldigt slarviga, om fallet skulle vara så har jag då anledning att oroa mig för framtida problem?

Är juh svårt att kolla om det är så nu :)

MvH
Bambi
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.