Har en terassmarkis 6*3,5 meter. Tyget är inte helt spännt, kan man på nåt vis spänna upp det ?

(Bytte tyget förra året och det har varit likadant sedan dess.... Fick aldrig till det 100% så att säga)
 
Ingen ?
 
K kebab skrev:
Ingen ?
Löste det sig för dig?

Har samma bekymmer själv nämligen.
 
Näe. Får leva med det liksom....
Markisen funkar bra, men tyget är mera fladdrigt än vad jag skulle velat egentligen liksom.
 
K kebab skrev:
Näe. Får leva med det liksom....
Markisen funkar bra, men tyget är mera fladdrigt än vad jag skulle velat egentligen liksom.
Okej, jag har ett tips som funkade för mig. Jag nollställde motorn och justerade in nytt ändläge. Så länge man justerade in ändläget kanske 5 cm från max blir duken mycket mer spänd.

Kan vara värt ett försök!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.