Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 25 andra personer (54%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 9 andra personer (16%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 58 andra personer (72%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 68 andra personer (71%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 92 andra personer (75%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 3 andra personer (2%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"
Ren tur då historia aldrig varit min grej..🫣

• Älska
whak
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt i quizet "Vem uppfann verktyget?"

På ett sätt ett omöjligt Quizz, man måste ju veta vad referenserna hävdar är uppfinnaren och jag minns inte allt "Världens historia" har skrivit. 😀

När jag i efterhand kollar vem som uppfann cirkelsågen finns ju flera förslag.

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 148 andra personer (79%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

M
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 148 andra personer (80%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

S
Jag fick 3/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer (0%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 237 andra personer (80%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

U
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 245 andra personer (92%) som har gjort quizet "Vem uppfann verktyget?"

Dock anser jag att svaret om tumstocken är fel! Då jag som liten var rätt nördig i en bok som hette typ ”svenska uppfinningar” och den ihopfällbara tumstocken, som vi känner till den med både metrisk och tum-skala, är andledningen till att företaget Hultafors existerar idag. Jag hävdar att det är en svensk uppfinning och inte tysk….

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.