Hej tänkte få bolla en fråga med er!

Har tagit bort en vägg i vardagsrummet med följd att ett ca 15cm brett hål uppstått i golvet. En kompis som satte upp gips i rummet var inte uppmärksam och lyckades trampa rakt ner i hålet. Jag har inte kollat hur det ser ut längst ner än ( tappat bort ficklampan), men antar att han trampade hela vägen ner till marken då det blivit ett riktigt kalldrag i hålet + att det är djupare än 50cm. Krypgrunden saknar inspektionslucka så det går inte heller att se in utifrån.

Så frågan blir... vad ska jag göra?
  1. Stoppa i ny isolering, täcka hålet och låtsas som inget hänt?
  2. Börja bryta upp golv för att suga upp spån, byta isolering osv osv.?
  3. Ta upp inspektionslucka för att kunna kolla, med risk att rubba balansen i en sedan 90 år torr grund?
Andra alternativ går också bra!

du ska i alla fall reparera genomtrampet: samla spån som fallit till marken , lappa hålet, fylla på med spån. Organisk material som ligger på mark kan börja lukta illa. Om blindbotten gick sönder vid genomtramp så är det kanske på tiden att kolla tillståndet.
gaia

Tack, genomtrampet är åtgärdat på det sätt du beskrev. Tyvärr är det murket nästan överallt i blindbottenbrädorna (är som "fnöske") och det har rasat på några andra platser. Nu blir det till att börja om med att bryta upp golvet och göra helt ny trossbotten. Förhoppningsvis är alla balkar välmående. Jag tänker hävda dolt fel och ställa ett krav på säljaren (kostar dom inget då de har doltfelförsäkring utan självrisk) finns det något jag borde få med i brevet? Nån som har en schysst mall?;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.