Försöker få klarhet i huruvida jag ska plasta spångolvet innan jag lägger parketten, det verkar som det finns lite olika bud kring detta.
Huset är byggt 1977 med krypgrund, trossbotten och isolerat bjälklag, tidigare har det legat parkett direkt på det isolerade bjälklaget, utan plast, men nu när vi renoverar så har jag läst mig till att det förmodligen borde finnas, t.ex enligt tarketts läggningsinstruktioner och vissa trådar här.
Det kommer inte finnas någon golvvärme under parketten och krypgrunden är inte uppvärmd.
Ska jag plasta spångolvet innan jag lägger den nya parketten, eller finns det någon risk med det?
Gör det någon skillnad huruvida krypgrunden har plast (ovanför "sanden")?
Oerhört tacksam för svar!