Har bredspacklat samtliga väggar i rummet två gånger (mycket förarbete med andra ord). Har nu grundmålat med en billig matt takfärg och problemet är att väggarna suger upp allt vatten, vilket gör att det bildas fina nät av sprickor.
Kan jag bara försöka täcka dessa sprickor med färg när det första lagret torkat, eller måste jag ta fram spacklet igen? ???
Tacksam för råd...