T tank77 skrev:
Ring firman och be dom att fixa det skitjobbet, bland det sämsta jag har sett. Tror förvisso inte dom kan göra det bättre sedan så använder inga seriösa firmor Bauhaus mög ProBau, pinsamt för fan.

Trodde du skämtade när sade att det var flytspacklat, ganska imponerande att få en sådan dålig finish.

Förstår inte hur dessa individer kan åka runt och känna sig nöjda med sådana skitjobb och ha hedern i behåll, bättre dom jobbar i kassan på Ica i så fall.
Jag försvarar inte själva flytspacklingen som sådan här men jag upplever att annat arbete som denna rörmokare har gjort åt mig som bra och ordentligt. Så kanske är han inte van att gjuta helt enkelt.
 
T
P Peter321 skrev:
Jag försvarar inte själva flytspacklingen som sådan här men jag upplever att annat arbete som denna rörmokare har gjort åt mig som bra och ordentligt. Så kanske är han inte van att gjuta helt enkelt.
Jaha, det är röris som har flytspacklat, då förstår jag varför det blev som det blev;)
 
T tank77 skrev:
Jaha, det är röris som har flytspacklat, då förstår jag varför det blev som det blev;)
Förstår att det är ett skämt men… hur brukar man göra om rörmokaren byter en golvbrunn, brukar man ta in en annan person för gjutningen?
 
T
P Peter321 skrev:
Förstår att det är ett skämt men… hur brukar man göra om rörmokaren byter en golvbrunn, brukar man ta in en annan person för gjutningen?
Ja, antingen gjuter plattsättaren eller mattläggaren fast brunnen så får vi den i våg på köpet. Har aldrig stött på en rörmokare som gjuter fast brunnar och gör en snickare det så blir oftast brunnarna sneda då dom skiter i efterföljande hantverkare.

Likadant i träbjälklag så får man själv kortla upp till monteringsplattan som brunnen sitter i osv......
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.