P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Spontant skulle jag säga att det inte håller. Men om man blandar golvlim i spacklet så blir det ett fruktansvärt hugg i det som fäster på det mesta och det får en mycket bättre sammanhållning. Jag har gjort det på ett par golv, både på brädgolv och plastmatta och det har fungerat klanderfritt.
Görs på eget bevåg.
Görs på eget bevåg.
Golvsand var den sämsta lösningen jag hittills hört här på BH! Och då har det blivit en del.
Masoniten och lumpa brukar lösa den situation du befinner dig i.
Fixa ev. golvknarr innan du lägger nytt ovanpå. Trist med "nytt" golv som knarrar.
Masoniten och lumpa brukar lösa den situation du befinner dig i.
Fixa ev. golvknarr innan du lägger nytt ovanpå. Trist med "nytt" golv som knarrar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Jag hade slipat och behandlat golvet istället
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Kan lägga en fris som bryter av och sedan lägga nytt golv där. Tycker det är synd att lägga in sterilt och fullt klickgolv (Min åsikt) när det finns ett massivt.
edit: Är det ett undergolv? Hur ser det ut vid tröskeln till angränsande golv?
edit: Är det ett undergolv? Hur ser det ut vid tröskeln till angränsande golv?
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 911 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 911 inlägg
Det beror nog på att betongtaket gett sig lite med åren. Huset är byggt 1929 och armeringen vara kanske inte den bästa.under_construction skrev:


