P
Ska lägga ett 13 mm klickgolv på det gamla furugolvet men det är en stor svacka i mitten. Funkar det med golvspackel på det lackade trägolvet ?
 
  • IMG_2318.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spontant skulle jag säga att det inte håller. Men om man blandar golvlim i spacklet så blir det ett fruktansvärt hugg i det som fäster på det mesta och det får en mycket bättre sammanhållning. Jag har gjort det på ett par golv, både på brädgolv och plastmatta och det har fungerat klanderfritt.

Görs på eget bevåg.
 
P
Lumpapp är ju många som föreslår i andra trådar men det känns som det är lite för mycket att fylla upp.
 
P
Prata med en golvläggare och han skulle ha använt golvsand. Får se om jag lyckas, ska visst vara lite knepigt att få till.
 
Känns som att det skulle vara risk för sandknaster då du ska ut till noll. Och med sand finns alltid risken att den flyttar på sig och då är problemet tillbaka alternativt har det flyttat på sig.
 
Golvsand var den sämsta lösningen jag hittills hört här på BH! Och då har det blivit en del.
Masoniten och lumpa brukar lösa den situation du befinner dig i.
Fixa ev. golvknarr innan du lägger nytt ovanpå. Trist med "nytt" golv som knarrar.
 
  • Gilla
Peter_K och 1 till
  • Laddar…
Jag hade slipat och behandlat golvet istället
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
U
AndersMalmgren skrev:
Jag hade slipat och behandlat golvet istället
Eller behållit det som det är. Jag hade hursomhelst inte täckt över det.
 
  • Gilla
magnetens
  • Laddar…
P
AndersMalmgren skrev:
Jag hade slipat och behandlat golvet istället
Det går tyvärr inte.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan lägga en fris som bryter av och sedan lägga nytt golv där. Tycker det är synd att lägga in sterilt och fullt klickgolv (Min åsikt) när det finns ett massivt.

edit: Är det ett undergolv? Hur ser det ut vid tröskeln till angränsande golv?
 
P
Det är ett undergolv med fler skador än vad som syns och dessutom ligger det andra golvet som skymtar i bilden (samma rum) på andra ledden.
 
U
Varför är det en svacka på golvet? Nerslitet eller finns det något annat skäl?
Skulle något under golvet ha blivit försvagat kan det vara bra att fixa det först.
 
S
Peter_K skrev:
Det går tyvärr inte.

[bild]
golvfast möbel eller golv med fris??
 
P
under_construction skrev:
Varför är det en svacka på golvet? Nerslitet eller finns det något annat skäl?
Skulle något under golvet ha blivit försvagat kan det vara bra att fixa det först.
Det beror nog på att betongtaket gett sig lite med åren. Huset är byggt 1929 och armeringen vara kanske inte den bästa.
 
S
under_construction skrev:
Varför är det en svacka på golvet? Nerslitet eller finns det något annat skäl?
Skulle något under golvet ha blivit försvagat kan det vara bra att fixa det först.
gammalt golv. va inte så noga förr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.