Vertikal spricka i en vägg där gammalt spackel har tagits bort, bakom tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spricka på en vägg täckt med grov spackel bredvid tapeten med synlig ojämnhet där plattorna möts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Har köpt stuga och tänkte måla om vardagsrummet. Har aldrig spacklat tidigare men tänkte försöka spackla igen sprickor. Skar bort tapet som satt löst och blev tvungen att ta bort gammalt spackel som krakelerat bakom tapeten (över sprickorna). Försökt spackla vilket inte var det lättaste när det skiljer några millimeter mellan olika plattor men igår såg det ganska bra ut men idag har tre av fem sprickor spruckit upp. Hur löser jag det? Behöver jag sätta upp skarvremsor över sprickorna? Behöver jag skära bort gammal tappet för att göra det i så fall, och går det ens att göra snyggt när det plattorna är ojämna? Går det ens att rädda som glad amatör?

Utan remsa är det ingen chans, men vad är det för material i väggarna? Är det tretex är det inte lätt att bli utan sprickor.

Stefan N Stefan N skrev:
Utan remsa är det ingen chans, men vad är det för material i väggarna? Är det tretex är det inte lätt att bli utan sprickor.
Jag tror att det är treetex... Innebär det att jag borde göra på något speciellt sätt?

F Frokenfalk skrev:
Jag tror att det är treetex... Innebär det att jag borde göra på något speciellt sätt?
Dock är det bygg 84 så känns lite skevt att de satt in det då, men det kanske fortfarande användes då? Är inte en hejare på det här med byggmaterial och tydligen inte på att spackla heller, så killgissar hej villt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.