Hej, ska bygga nytt hus, funderar på nästan nyckelfärdigt, dvs vi gör ytskiktet invändigt själva, spackla, slipa måla/tapetsera kakla och klinkra... Är det någon som har erfarenhet av detta? Är det värt det att göra det själv eller tar det för lång tid/blir för svårt/dyrt? Har fått ett avdrag på 108000:- för att göra detta själva, då får vi golv men lägger det själva, resten av materialet köper vi själva, huset är 116m2 i bottenvåning och 63 i ovanvåning.

Tacksam för tankar och funderingar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.