Hej!
Jag har tagit bort en dörröppning där väggen är spånskivor, har ju reglat och satt igen denna öppning med en gipsskiva, det har blivit en liten skarv runtom, och tar nu gärna emot lite tips och råd om hur jag smartast går vidare nu!
Kan jag bara spackla på och slopa för att sedan måla? Eller finns det en väldigt stor risk att spacklet spricker?
Bör jag spackla, sen renoveringtapet ovanpå och sedan måla?
Eller finns det ett ännu bättre sätt?
En novis som gärna tar emot tips, tack!!
Jag har tagit bort en dörröppning där väggen är spånskivor, har ju reglat och satt igen denna öppning med en gipsskiva, det har blivit en liten skarv runtom, och tar nu gärna emot lite tips och råd om hur jag smartast går vidare nu!
Kan jag bara spackla på och slopa för att sedan måla? Eller finns det en väldigt stor risk att spacklet spricker?
Bör jag spackla, sen renoveringtapet ovanpå och sedan måla?
Eller finns det ett ännu bättre sätt?
En novis som gärna tar emot tips, tack!!
Hej Bygges!B bygges skrev:
Anledningen är att det är spånskivor som är väggar i mitt hus, byggt 1981!
Så det blev som så att jag tog bort dörren och ersatte den med gips, körde idag en remsa och spackel, är nöjd med resultatet!
Aha tyckte det såg ut som gips bredvid men det är alltså spacklade och målade spånskivor?D Dennisen skrev:
Jajmensan! Det är en klädskrubb, det är spånskiva sen är det väll lite färg/tapet på helt enkeltB bygges skrev:
Här är andra sidan:
Liknande trådar
-
Spackla skarv mellan stödbensväggen och snedtal, remsa eller mjukfog?
Byggmaterial & Byggteknik -
Spackla skarvar mellan renoveringstapets våder
Färg, Måla & Tapetsera -
Spackla skarv mellan betongplatta och golvspån
Golv -
Spackla skarvarna mellan skivorna på innertak
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan jag spackla taket för att få bort skarvarna mellan plattorna?
Tak & Vind