6 242 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Spackla på lättbetong
Vem säger att man inte kan sätta gips på lättbetong?M MackanM skrev:
Du kan gipsa lättbetong utan problem, så länge du inte har några potentiella fuktproblem via lättbetongen (yttervägg tex). Men då får du ändå samma problem om du spacklar, fast ännu värre
Produkter som diskuteras: "avfukta"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Hade en diskussion med Finja för inte allt för länge sedan, då jag själv funderar på lättbetonghus.
Det går att använda Gipsputs med glasfibernät alternativt lågalkaliskt putsbruk C med putsnät.
Edit: Fick även rådet att prima innan om blocken suger kraftigt (kan variera kraftigt beroende på tillverkare, fukt i block m.m.)
Det går att använda Gipsputs med glasfibernät alternativt lågalkaliskt putsbruk C med putsnät.
Edit: Fick även rådet att prima innan om blocken suger kraftigt (kan variera kraftigt beroende på tillverkare, fukt i block m.m.)
Gipsputs ger dig det om du stålar det.M MackanM skrev:
Inte enkelt att fixa själv, men du kanske ska ha nån som gör det?
Jag tror ju mer på någon sorts puts och inte på skiva.
Hej! Jag undrar hur det gick för dig att spackla mellan skarvarna på lättbetong. Klarade det sig utan att spricka?M MackanM skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden