Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Tja!
Är i full gång med att spackla glipor och skruvskallar i en (ny) gipsvägg och har nu kommit till hörnen!
Jag har skurna skivor i innerhörnen och tänkte använda latexfog där men på några ställen är gipsskivorna väldigt ojämnt skurna. Hur gör man då? Kan man spackla över latexfogen eller fyller man hålrummet med latexfog?
Är i full gång med att spackla glipor och skruvskallar i en (ny) gipsvägg och har nu kommit till hörnen!
Jag har skurna skivor i innerhörnen och tänkte använda latexfog där men på några ställen är gipsskivorna väldigt ojämnt skurna. Hur gör man då? Kan man spackla över latexfogen eller fyller man hålrummet med latexfog?
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Bara för att förtydliga det som redan är skrivet. Spackla först, sedan slipa och det sista innan målning blir latexfogen. Rekommenderar varmt att måla med en liknande färg som basen i tapeten, det kommer dölja eventuella missar vid tillskärning och framförallt kommer inte väggen bakom lysa igenom.
Husägare
· Västerbottens län
· 775 inlägg
Men vi har ju inga försänkningar i hörnen, blir det bra att spackla då?JanneJanne123 skrev:
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Ja, det blir bra. Bilden visar ett innerhörn gjort precis som ditt. Ingen försänkning i skivan, men fyllde upp groparna ut till hörnet. Själva hörnet går inte att spackla, det kommer spricka. Väl i hörnet kan man göra lite olika val, vissa förespråkar remsa, medans jag själv kör med mjukfog.catherineb skrev:
Klicka här för att svara