Hej,
Vi håller på och renoverar vår lägenhet där vi smackat på renoveringsgips på befintliga väggar (dels lättbetong och tretexskivor). Vi gjorde misstaget att sätta avfasade kanter mot fönster och dörrfoder, så nu är det en insjunkning som ramar in dörr och fönster.
Vi funderar på att sätta ett nytt bredare foder runt fönsterna och täcka avfasningen (gipsskivan livar med befintligt foder just nu). Men jag undrar om det går att lägga i spackel i avfasningen så att den är i samma nivå som gipsskivan i övrigt? Behöver man i så fall ha någon armering i form av glasfiber eller papp eller kommer det hålla sig? Finns ju egentligen ingenting som rör sig då det inte ansluter mot en annan gipsskiva.
Tacksam för svar!