Hej,

Jag o sambon har nu påbörjat vårt första projekt i källaren i vårt 70-tals hus. Vi ska snygga till gästrummet med att måla väggarna och fixa till innertaket.

Nu till frågorna.

1. Väggarna av lättbetong och puts har fula gropar som måste fyllas i på bästa sätt. Vad använder jag för det för ett hållbart resultat? Nuvarande vägg är målad med silikatfärg (tror jag)

2. Kan jag montera innertak från t ex Byggmax rakt på lättbetongtaket i källaren? Blir inga problem med fukt eller annat? Källaren har inga andra problem med fukt om det spelar roll.

Tack!

Renoveringsprojekt i källare med väggar som behöver spackling, målningsklart gästrum i 70-talshus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med ojämnheter och gropar i vitt rum redo för renovering.
Skapa konto
Vägg av lättbetong och puts med synliga gropar och skador som behöver repareras i ett renoveringsprojekt.
Skapa konto

Börja med att säkerställ vad för färg det är målat med.

Stefan N Stefan N skrev:
Börja med att säkerställ vad för färg det är målat med.
Ok. Ska göra lite tester ikväll. Återkommer!

M Mawe85 skrev:
Hej,

Jag o sambon har nu påbörjat vårt första projekt i källaren i vårt 70-tals hus. Vi ska snygga till gästrummet med att måla väggarna och fixa till innertaket.

Nu till frågorna.

1. Väggarna av lättbetong och puts har fula gropar som måste fyllas i på bästa sätt. Vad använder jag för det för ett hållbart resultat? Nuvarande vägg är målad med silikatfärg (tror jag)

2. Kan jag montera innertak från t ex Byggmax rakt på lättbetongtaket i källaren? Blir inga problem med fukt eller annat? Källaren har inga andra problem med fukt om det spelar roll.

Tack!

[bild] [bild] [bild]
Vad spackla du med?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.