Hej,
Jag o sambon har nu påbörjat vårt första projekt i källaren i vårt 70-tals hus. Vi ska snygga till gästrummet med att måla väggarna och fixa till innertaket.
Nu till frågorna.
1. Väggarna av lättbetong och puts har fula gropar som måste fyllas i på bästa sätt. Vad använder jag för det för ett hållbart resultat? Nuvarande vägg är målad med silikatfärg (tror jag)
2. Kan jag montera innertak från t ex Byggmax rakt på lättbetongtaket i källaren? Blir inga problem med fukt eller annat? Källaren har inga andra problem med fukt om det spelar roll.
Tack!
Jag o sambon har nu påbörjat vårt första projekt i källaren i vårt 70-tals hus. Vi ska snygga till gästrummet med att måla väggarna och fixa till innertaket.
Nu till frågorna.
1. Väggarna av lättbetong och puts har fula gropar som måste fyllas i på bästa sätt. Vad använder jag för det för ett hållbart resultat? Nuvarande vägg är målad med silikatfärg (tror jag)
2. Kan jag montera innertak från t ex Byggmax rakt på lättbetongtaket i källaren? Blir inga problem med fukt eller annat? Källaren har inga andra problem med fukt om det spelar roll.
Tack!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad spackla du med?M Mawe85 skrev:Hej,
Jag o sambon har nu påbörjat vårt första projekt i källaren i vårt 70-tals hus. Vi ska snygga till gästrummet med att måla väggarna och fixa till innertaket.
Nu till frågorna.
1. Väggarna av lättbetong och puts har fula gropar som måste fyllas i på bästa sätt. Vad använder jag för det för ett hållbart resultat? Nuvarande vägg är målad med silikatfärg (tror jag)
2. Kan jag montera innertak från t ex Byggmax rakt på lättbetongtaket i källaren? Blir inga problem med fukt eller annat? Källaren har inga andra problem med fukt om det spelar roll.
Tack!
[bild] [bild] [bild]
Klicka här för att svara
