Hej
Jag Älvsbyhus från 2002, väggarna är av plooywood o på dessa har varit tapeter o jag har anlitat en målare o han har skarvat i tagit bort bubbliga tapeter efter grundmålning o rullspackning o nu får jag höra att det bästa vore gipsa plooywood-väggarna.
Och nu är jag lite irriterad över att jag får höra dessa, eftersom plooywood rör sig o kan bilda sprickor, o han har för gör han helt rätt( efter sökande på nätet). Den kommer att bilda sprickor i snar framtid så som jag har uppfattat, så nu vill jag sätta upp gips på mina plooywood väggarna o han svarar att han inte är snickare o kan inte göra det, vi var överens om att jag skulle renovera hela huset invändigt, vad tycker ni, välfunna det någon av er som jag grundat/spärrat tapeter på plooywood o sedan spacklat o målat, hur blev det efter ett tag håller det, tacksam för svar, tack

Plywood lär det väl inte va? Spånskiva eller så men det spelar ingen roll, gipsa över skiten så slipper du massa strul.
Att målaren inte kan gipsa är ju inte hans fel, du får ta en snickare om du inte kan fixa det själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.