6 149 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Spackla måla innertaksskivor?
Om det är skivor motsvarande Huntonit så sitter de förmodligen på glespanel och skruvade i skarven (spalten). Bör gå att skruva gips direkt i Huntoniten där den inte är skruvad i glespanelen. Men du får räkna med att spackla gipsen.
Det går att göra, jag gjorde det i mina föräldrars trappa. Men det är inte att rekommendera, jag limmade pappremsa med våtrumslim, sen en ggr skarvspackling och en ggr bredspackling. Det blev slätt och fint, har hållit i 5-6 år nu. Men jag har jobbat som målare i 10 år, tror det kan vara svårt för "hemmafixaren" att få till utan att det blir synliga bullar över skarvarna.
Vad tror du om spackling och sätta microlit?R Robban8 skrev:Det går att göra, jag gjorde det i mina föräldrars trappa. Men det är inte att rekommendera, jag limmade pappremsa med våtrumslim, sen en ggr skarvspackling och en ggr bredspackling. Det blev slätt och fint, har hållit i 5-6 år nu. Men jag har jobbat som målare i 10 år, tror det kan vara svårt för "hemmafixaren" att få till utan att det blir synliga bullar över skarvarna.
Klicka här för att svara