Hej!

Vi fick problem med lokalt mögelangrepp i en hörna där jag fick ta bort lite av texturtapeten som fanns där. Vad tror ni bästa sättet att återställa området är? Känns onödigt meckigt att tapetsera om en våd för detta lilla område. Tacksam för förslag (=

• Mögelangrepp i hörnet av ett rum där texturtapet är borttagen nära golvlisten och en eluttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta loss eluttag. Spackla. Hitta gammal trött vit färg, slabba på. Servera! Eller jag menar, glöm bort!

Johnny Viking Johnny Viking skrev:
Ta loss eluttag. Spackla. Hitta gammal trött vit färg, slabba på. Servera! Eller jag menar, glöm bort!
Låter som ett tämligen vettigt förslag! Förslag på spackel? Är inte så haj inom spackelvärlden...

P peppemeat skrev:
Låter som ett tämligen vettigt förslag! Förslag på spackel? Är inte så haj inom spackelvärlden...
Jag skulle kört mediumspackel. Skär jämna kanter med kniv runtom så du har kvar raka kanter som är stabila mot underlaget som finns. Du vill inte ha skärvor / lösa remsor eller bitar. Då kommer det nog se värre ut med spackel.

• Gilla
peppemeat
  • Laddar…
janwide
Jag skulle använt gipsbruk. Lätt att jobba med, härdar fort även vid tjocka lager och sjunker inte. Samtidigt så är det ju en så liten skada, så du kan peta i nästan vad som helst.

• Gilla
peppemeat och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle kört mediumspackel. Skär jämna kanter med kniv runtom så du har kvar raka kanter som är stabila mot underlaget som finns. Du vill inte ha skärvor / lösa remsor eller bitar. Då kommer det nog se värre ut med spackel.
Tack för svar! (=

janwide janwide skrev:
Jag skulle använt gipsbruk. Lätt att jobba med, härdar fort även vid tjocka lager och sjunker inte. Samtidigt så är det ju en så liten skada, så du kan peta i nästan vad som helst.
Tackar för svar (=

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.