Vet inte om detta är rätt kategori och om någon har gjort detta samt kan ge tips vad som är smartast att göra.

Det är så att vi har gammal vävtapet som vi målade vit efter att vi flyttade in. Det blev en fin struktur av det och nu behöver jag hjälp att kunna gömma stora hål i väggen. Det är hål efter en vägghängd TV som har flyttats och det är nästan en centimeter i diameter på dessa. Jag har undvikit att spackla igen dem för jag tror inte jag kan göra det snyggt utan det kommer synas som igenfyllda hål då det är struktur i tapeten. Det är för övrigt rena träväggar och masonitskiva som tapeten är fastklistrad på.

Jag fick en tanke att göra en avgjutning av tapeten med hjälp av silikon eller gips och använda det för att få att forma spacklet. Det behöver ju inte vara perfekt utan bara bra nog så det inte syns på håll.

Är det någon som har ett bra förslag på hur jag spacklar igen och döljer på bästa sätt?

Jag la upp en bild på strukturen på tapeten.

• Vit målad vävtapet med synlig textur och mindre märken, exemplifierande väggstrukturen som nämns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Testa att dra lite med en gaffel, eller gles kam eller ngt annat med tänder i spackel. Prova på en bit masonit eller kartong eller liknande först. Det behöver sällan bli exakt lika. Hjärnan fyller i mönster bara det är ungefär lika.

• Gilla
macheb1313
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.