Hej
Jag har ett hål i väggen som intr är så djupt från en misslyckad borrning. Hur kan jag göra för att fixa till det. Ska jag spackla?.Hur gör man det isåfall. Är nybörjare på det här. Ska flytta snart och vill fixa innan besiktning.
Jag har ett hål i väggen som intr är så djupt från en misslyckad borrning. Hur kan jag göra för att fixa till det. Ska jag spackla?.Hur gör man det isåfall. Är nybörjare på det här. Ska flytta snart och vill fixa innan besiktning.
Köp en liten stålspackel och vitt finspackel i sån liten förpackning som möjligt. Lägg på lite finspackel på stålspackeln och tryck in o hålet. Sen torka av spackeln och ta bort eventuella rester runt hålet. Bör bli ett ok och billigt resultatS Starsoffan skrev:
Ok ska jag trycka in tapetkanterna i hålet innan? Behöver man putsa med sandpapper efteråt?J.EL. skrev:
Skär bort lös tapet först, spackla, slipa med 120-sandpapper och spackla en eller flera gånger till med slipning mellan varje gång då spacklet sjunker ihop när det torkar.
Avsluta med att måla 2 ggr.
Avsluta med att måla 2 ggr.
Hade testat peta in dom om det går. Sen ska stålspackeln vara lite bredare än hålet, sen försök att försiktigt dra över hålet när spacklet ligger där i så det blir så jämt som möjligt. Köp ett ark sandpapper ifall det inte blir helt jämt. Sen köp snabbspackel istället för finspackel.S Starsoffan skrev:
Så köp Vitt Snabbspackel, Japanspackel 25mm och 1 ark sandpapper K240.
Tack för hjälpenJ.EL. skrev:
Hade testat peta in dom om det går. Sen ska stålspackeln vara lite bredare än hålet, sen försök att försiktigt dra över hålet när spacklet ligger där i så det blir så jämt som möjligt. Köp ett ark sandpapper ifall det inte blir helt jämt. Sen köp snabbspackel istället för finspackel.
Så köp Vitt Snabbspackel, Japanspackel 25mm och 1 ark sandpapper K240.
Klicka här för att svara