har satt upp lite microlit på väggen för att dölja lite sprickor(en dörr har suttit där) som inte går bort av spackel...kan man spackla över micro liten å sen slipa(lite försiktigt)?

för att sen kunna måla väggen?

eller kommer det se konstigt ut?
 
ingen som kan svara,en nybörjare :)
 
Hej!

Det gäller att slipa väldigt försiktigt för annars kommer microliten att "trasa" sönder. Alternativt kan du sätta upp en kraftigare typ, en sk. återställare för besvärliga väggar...finns på de flesta färghandlare.../Björn
 
bjorn_ka skrev:
Hej!

Det gäller att slipa väldigt försiktigt för annars kommer microliten att "trasa" sönder. Alternativt kan du sätta upp en kraftigare typ, en sk. återställare för besvärliga väggar...finns på de flesta färghandlare.../Björn
Jag har själv spacklat skarvarna med finspackel och slipat dom. funkade mycket bra och skarvarna är helt osynliga.

Mitt tips är att inte ta för mycket spackel och använda fint sandpapper, ananrs riskerar diu at trasa sönder microliten. Min microlit blev lite uppruggad på vissa ställen men det syntes inte efter målning.

/FW
 
bra för arbete innan man sätter microlite så ser man inte skarvarna efteråt och behöver inte spackla....
 
oki..tack för svaren..

förarbetet är väl ganska bra tror jag.. :)

har lite vit grundfärg kvar sen förut...

kan kanske testa först att måla med det å se om skarven syns..annars kan jag väl spackla lite om det behövs..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.