Hej, jag har spacklat ett rum med nya gipsskivor. Jag har använt mig av pappersremsor i skarvarna. På några ställen har jag nog använt för lite spackel bakom remsan då det har fäst dåligt.
Är det någon som har tips på åtgärd för dessa ställen. Kan man fixa till det i efterhand eller måste jag skära bort och börja om på nytt?
Tack på förhand
Är det någon som har tips på åtgärd för dessa ställen. Kan man fixa till det i efterhand eller måste jag skära bort och börja om på nytt?
Tack på förhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Svårt att visa på bild men här är ett försök. Det är i ena kanten som remsan inte fäst, den har då dragit ihop sig lite och bildat en bubbla
Har under två års tid renoverat vårt hus och vi har satt gips i taket i alla rum. I skarvarna har vi kört pappersremsa och ofta har samma problem som ditt uppstått. Jag har då lyft på pappersremsan och tryckt in nytt spackel.
Dock fick vi hjälp med det sista rummet av en målare med 25 års erfarenhet och han körde alltid med en slags gips som han la i skarvarna för att spackel sjunker ihop med tiden. De skarvarna är perfekta idag. Mina är inte perfekta där jag använde vanligt mediumspackel.
Dock fick vi hjälp med det sista rummet av en målare med 25 års erfarenhet och han körde alltid med en slags gips som han la i skarvarna för att spackel sjunker ihop med tiden. De skarvarna är perfekta idag. Mina är inte perfekta där jag använde vanligt mediumspackel.
Ser ut att vara för lite spackel bakom. Skär rent och spackla ut.
Klicka här för att svara