Man slipar med diamantskålen tills huden är borta och du ser småstenar (ballasten).
Och ytan ska jämnas också, med samma kåpa.
Enklast är att lägga en rätskiva eller vattenpass eller något annat rakt på skivan och markera med blyerts på ställen som ska avjämnas.
Man får hålla på ganska länge beroende på hur rakt man vill ha.
Angående sandpapper, du slipar tills repor från föregånde slipning är borta. Reporna från sandpappret blir mindre och mindre för varje steg tills det blir osynligt för ögat.
D.v.s. när reporna blivit mindre från föregånde slipning är det dags att byta till nästa kornstorlek.