Det är en betongkonstruktion. Vad skulle jag kunna fylla ut det insjunkna partiet med? Fog kanske?

S
Jimp skrev:
Det är en betongkonstruktion. Vad skulle jag kunna fylla ut det insjunkna partiet med? Fog kanske?
ser ut som att det är kakel på kakel dock

Jag har inte börjat med badrummet än, men nu är det dags. I taket har nuvarande färg spruckit. Jag funderar på att skrapspackla för att sedan måla. Jag har en burk Flugger Sandplast hemma, törs jag använda den eller bör jag köpa våtrumsspackel?

Som sagt ytor som inte skall plattsättas, där kam man ha ex. våtrumsspackel, det är en produkt för målade/tapetserade ytor. Jag ser inte exakt vad på bilden som ha sjunkit in. OM det är en mjukfog av silikon så fäster ingenting på den, inte ens ny silikon.

Vad gäller sprickorna i taket så går det antagligen att spackla, men säkrare om du före målningen limmar en tunn glasfiberväv. De har en yta som inte syns genom färgen.

Du skall spackla sprickan innan du sätter en fiber/glasfiberväv. Annars så för du ett tomrum under väven. Är det inte silikon så går det bra försöka spackla upp sprickan och därefter lägga en ny latexfog efter en grundning ( mellan grundning och färdigstrykning)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.