9 897 läst ·
2 svar
10k läst
2 svar
Spackel för betong utomhus
Jag behöver reparera några smärre ytliga skador på min balkong. Balkongen är av betong och utsatt för direkt regn. För 10 år sedan gjorde jag en rejäl renovering genom att slipa av någon cm av ytlagret och spackla på med ett fint betong spackel efter att jag hade primat med MD15 (tror jag det hette).
Jag är mycket nöjd med spacklet jag använde men kan tyvärr inte komma ihåg vad det hette. Det hade mycket fin kornstorlek (gissar på typ 0,1mm) och brann klart på ca 20 min (lite väl stressigt) och var INTE flytspackel (för det skulle ha runnit av balkongen som lutar) och hade uppenbarligen god vidhäftningsförmåga för det har inte släppt. Tror att det hette något med ABS...)
Jag skulle alltså vilja ha råd på ett lämpligt avjämnings-spackel med följande krav:
- Utomhus (övermålat)
- Hårt (vilket utesluter gipsspackel som jag annars gillar)
- Mycket fin kornstorlek
- Ska kunna läggas i godtyckligt tunna skikt (efter primning)
Pen
Jag är mycket nöjd med spacklet jag använde men kan tyvärr inte komma ihåg vad det hette. Det hade mycket fin kornstorlek (gissar på typ 0,1mm) och brann klart på ca 20 min (lite väl stressigt) och var INTE flytspackel (för det skulle ha runnit av balkongen som lutar) och hade uppenbarligen god vidhäftningsförmåga för det har inte släppt. Tror att det hette något med ABS...)
Jag skulle alltså vilja ha råd på ett lämpligt avjämnings-spackel med följande krav:
- Utomhus (övermålat)
- Hårt (vilket utesluter gipsspackel som jag annars gillar)
- Mycket fin kornstorlek
- Ska kunna läggas i godtyckligt tunna skikt (efter primning)
Pen
Klicka här för att svara