13 013 läst ·
4 svar
13k läst
4 svar
Spabad utomhus, hur höjer jag lättast fritt klor / ppm stabilizer?
Har mätt några gånger under dagen, allt värden är perfekta, förutom
- Låg PPM Stabilizer, detta har väl något att göra med uv-ljus,
och att man ska försöker ha den på rätt nivå för att slippa använda så mycket klor?
- Free Chlorine, som också ligger under gränsvärdet..
Frågan är nu, hur höjer jag dessa två?
Är det okej att ta ett bad om alla andra värden ligger perfekt?
Har beställt en digital mätare, för att slippa hålla på med mätsticka och baksidan på burken.,
Finns det någon hemsida där man kan mata in sitt resultat, och direkt få en indikation på exakt vad man behöver hälla i badet för att uppnå perfekt mätvärde?
- Låg PPM Stabilizer, detta har väl något att göra med uv-ljus,
och att man ska försöker ha den på rätt nivå för att slippa använda så mycket klor?
- Free Chlorine, som också ligger under gränsvärdet..
Frågan är nu, hur höjer jag dessa två?
Är det okej att ta ett bad om alla andra värden ligger perfekt?
Har beställt en digital mätare, för att slippa hålla på med mätsticka och baksidan på burken.,
Finns det någon hemsida där man kan mata in sitt resultat, och direkt få en indikation på exakt vad man behöver hälla i badet för att uppnå perfekt mätvärde?
Medlem
· västra götaland
· 43 inlägg
Luktar vattnet bra? Om så, är det bara att bada. Har haft spa i drygt 3 år nu, slutade mäta första året. Kör enbart på känn med aktivt syre o klor. Funkar skitbra, vattnet luktar alltid bra o är kristallklart
japp inga problem, lätt klordoft eftersom jag drog i lite tidigare idag..C carlsson206 skrev:
undrar dock ändå hur jag höjer de där två värdena?
Medlem
· västra götaland
· 43 inlägg
Free chlorine ska ju ligga under gränsvärdet, när det är över värdet är det dags att byta vatten..
Det andra har jag ingen aning om!
Det andra har jag ingen aning om!
Klicka här för att svara