Vi funderar på att ställa ett spabad på ett trädäck som i sin tur ligger ovanpå ett garagetak (tak av 200 mm armerad betong, byggt 1974). Badet väger 500 kg + vatten och badande, så totalt landar vikten på ca 2 ton. Frågan är om taket håller utan förstärkning.
Är det någon som gjort något liknande?