Hej Forumet,
Är i plan att köpa spabad.
Altanddäck är min valda placering, altanen är ca 90 cm över markytan. Står på plintar med ca 190 cm avstånd. Bärliner 60 CC...jag har (tycker jag) överdimensionerat altanbygget...
kan jag bara ställa spabad på altandäck? .. badpollen med vatten i och några personer kan komma upp till ca 2 ton...
för att vara på säkra sidan tänkte jag fröstärka underifrån med några extra stödpelare.. vad har ni för tips.. finns det enkel anordning som länk mellan mark och understidan på altandäck? eller andra smarta och enkla lösningar?
tacksam för svar
Är i plan att köpa spabad.
Altanddäck är min valda placering, altanen är ca 90 cm över markytan. Står på plintar med ca 190 cm avstånd. Bärliner 60 CC...jag har (tycker jag) överdimensionerat altanbygget...
kan jag bara ställa spabad på altandäck? .. badpollen med vatten i och några personer kan komma upp till ca 2 ton...
för att vara på säkra sidan tänkte jag fröstärka underifrån med några extra stödpelare.. vad har ni för tips.. finns det enkel anordning som länk mellan mark och understidan på altandäck? eller andra smarta och enkla lösningar?
tacksam för svar
Medlem
· västra götaland
· 23 inlägg
jag satte en extra plintrad under badet med dubbla bärlinor och golvåsar. Hur stabilt som helst, har varit 8 vuxna i badet och ett helt gäng runtom och det är stabilt som berget. Sänkte inte ner badet då jag kanske bytar till större bad framöver.
Jag tänkte testa ha det på däck iaf första året och se .. har 3 små och tänkte det är säkrare ha det inte så lätt och kliva i (om man sänker ..) ..se nedan bilder.. (det kankse är enklast att sänka??)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto