5 537 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Spabad eller pool ingår i uthyrning, räknas som allmän, måste redovisas för kommun?
Ja, om det handlar om näringsverksamhet förstår jag att näringsidkaren har ett ansvar för att hålla sin spa-anläggning i skick, men det kan knappast gälla för den som hyr ut sitt hus till en och samma person under en kortare eller längre period. T.ex. för att husägaren tillfälligt arbetar på annan ort.
Det svåra med hypotetiska situationer är just att de är hypotetiska och är svåra att se sammanhanget det sker i. Den springande punkten blir som jag nämnt just detta:P pmd skrev:Ja, om det handlar om näringsverksamhet förstår jag att näringsidkaren har ett ansvar för att hålla sin spa-anläggning i skick, men det kan knappast gälla för den som hyr ut sitt hus till en och samma person under en kortare eller längre period. T.ex. för att husägaren tillfälligt arbetar på annan ort.
De allmänna råden gäller för bassängbad för allmänheten eller som på annat sätt används av många människor.
Kan man hyra ut det hus, med en pool, man normalt bor i under ett kvartal till en och samma familj medan man arbetar på annan ort? Det känns troligt ett sådant scenario inte kommer att anses som man gör poolen tillgänglig för allmänheten eller att den används av många människor.
Klicka här för att svara