Jag har köpt ett uppblåsbart spa (mSpa) som jag funderar på att ställa i vårt "kalla" uterum. Ar det någon som har erfarenhet av liknande, och då tänker jag främst på imma och kondens om det är sen- höst och vinter, och om spa'et håller 30 grader och det är 0 gr ute och i uterummet? Uterummet har ingen isolering i golv och väggar och plast/laminat golv.

Tacksam för tankar och synpunkter

Alla kalla ytor kommer att få stora mängder kondens. Så klart en fuktrisk men skadorna kommer ju inte omedelbart. Det är väl bara att blåsa upp den och prova, är ju lätt att ta ner igen. Finns det springor i golvet så att det kan rinna undan vid ett haveri?

Ok, ar enig med det. Det är fanertak som ev tar stryk, men man kanske kan testa en vinter och se hur det går. På lång sikt blir det nog ett "riktigt" spa ute inbyggt i den kommande altanen. Detta är mer for att se om vi orkar med att sköta ett spa- bad. Vi har badat mycket hos en kompis som har vedeldat, men det är vi överens om att vi inte vill ha. Vi vill bada NU inte planera 8h i förväg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.