Byggahus.se

Sovrum ovanvåning ideer

1. S
    Medlem · Bohuslän · 1 inlägg

Shoebox

Medlem
    Inreder så sakta ovanvåningen på vårt Älvsbyhus Mimer, nu har jag kört fast med placering av säng/radiatorer?
    Tanken har varit att ev ha dubbelsäng mot fönstren? men är det helt galet? med sängen mot fönstren så kan jag utnyttja båda sidoväggar med garderober samt att man slipper "slå huvudet i snedtaket"
    Har gjort en "sängram" i 2x3" för att "känna" på tanken och i det fallet planerar jag att montera radiatorer som på bilden alltså inte direkt under fönstren! Är medveten om att jag kan få imma på fönstren med denna lösning!
    Lättsat vore nog att bara köra på som vanligt med radiatorer under fönstren och sängen mot sidoväggen på höger sida?
    Kan inte bestämma mig......
    Garderoberna är Ikea PAX som är snedsågade för att få plats i snedtaket, garderobsdörrarna är Ikea Grimo som är nedkapade i höjd, Radiatorer är Lenhovda Rex

Sovrummet på motsvarande sida är redan klart och där monterade jag radiatorer som vanligt under fönstren, men det är inrett som barnrum.......
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20201213_155831[1].jpg
    20201213_155840[1].jpg
    20201213_155900[1].jpg
    20201213_155851[1].jpg

2. M
    Medlem · västmanland · 336 inlägg

Malten

Medlem
    Jag skulle åxå ha placerat sängen under fönstren.
    Du kan ju placera elementen under fönster, å ha lite avstånd till sängen, typ göra nå distanser så inte sänggaveln står direkt mot elementet.

3. H
    Medlem · 15 inlägg

Hogebo

Medlem
    Man bör tänka på kallraset från fönstret så att man inte fryser öronen av sig när man liger i sängen.

• Laddar…
  4. Workingclasshero
    Medlem · Stockholm · 2 039 inlägg

Workingclasshero

Medlem
    Vrid sängen och ställ den mot långsidan.
    Ja, du kommer inte åt förråden bakom, så spika igen dessa och glöm dem.

Du kommer vilja se ut genom fönstret.
    Du kommer vilja ha varmt utan kallras i sängen.
    Du vill ha mer yta som är takhöjd för luftighetens skull.

Hur vet jag det här? Jo jag gjorde just så och aldrig ångrat det.

5. M
    Husägare · Katrineholm · 203 inlägg

Mlindahl

Husägare
    Vänd sängen så att gaveln är mot dörren och fötterna mot fönstret? Kanske lite annorlunda och inte så vanligt men då får ni utsikt mot fönstret.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.