I de nuvarande planerna angränsar det stora sovrummet till hushållning(tvättstuga/klädkammare/pannrum) och badrummet men det är inte en-suite. De utrymmena är mer allmänna eftersom man behöver gå ut och genom hallen för att komma till dem.
Ritning.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men om man istället tar och sätter en dörr i alkoven som delar av hushållning och sovrummet så har man ett eget privat badrum och klädkammare. Vad tror ni om det?

Det känns heller inte nödvändigt att då ha en dörr ut från sovrummet till korridoren. Får man göra ett sovrum som har ingång genom tvättstuga/kläkammare/pannrum?

Jag är också lite orolig för buller, ventilationsaggregatet sitter i husshållning till höger sida om fönstret på ytterväggen. Om man har en dörr direkt in i hushållningsrummet blir det väll som att ha ett ventilationsaggregat i sovrummet?

Redigerat:
Hej!
det är lite svårt att säga hur man bäst uppnår det du vill uppnå när man inte vet exakt vad det är...

Jag antar av din tidigare tråd att det är nybyggnad det är frågan om men jag ställer mig lite frågor kring din planlösning... till exempel varför ett badrum skall ligga i ett hörnläge samt om du verkligen vill att gäster som sover över skall gå genom sovrummet för att ta en dusch etc. Varför är wc:n så stor som den är och vad är det för symbol i köket närmast kyl och frys mm...

Om du har lust att skriva lite mer specifikt vilka rum du vill ha i huset, och hur du vill använda dem (en del framgår ju av planlösningen, men inte allt) så kan jag göra en eller ett par skisser åt dig. Skriv gärna ut lite fler mått, främst längd och bredd på huset så blir det enklare.

mvh

simon

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.