Har blivit ägare till en Arimax 35 , när man kollar i konvektorkanalerna inser man att det är väldigt mycket sot/tjära ...säker 1-2 mm på sina ställen. Är det någon som har nåt tips på hur man blir av med detta på lättast sätt. Att använda skrapa/stålborste biter väldigt dåligt. finns det nån "kemikalie" som kan luckra upp beläggningen eller är det bara att slita på...
Jag antar att det inte är så bra för verkningsgraden med denna "ofrivilliga isolering".
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.