Jag har skrubbat taket med såpa men det är fortfarande ganska mörkt.
Det ska målas med linoljefärg (har inte riktigt bestämt färg än) kommer den att täcka eller måste jag på något sätt få bort mer av missfärgningen?
Är rädd för att börja slipa då jag är rädd för att ytan blir helt plan.
Före och efter.
Det ska målas med linoljefärg (har inte riktigt bestämt färg än) kommer den att täcka eller måste jag på något sätt få bort mer av missfärgningen?
Är rädd för att börja slipa då jag är rädd för att ytan blir helt plan.
Före och efter.
Jag har använt "vanlig grovsåpa" man skulle kanske prova den beryktade gysingesåpan ;-) den kanske är bättre.
Allt löst sot är bortskrubbat, förutom kanske i springor, det kanske behövs en omgång till där med nagelborste så man inte drar med sig sot med penseln. Fast då kanske jag får den perfekta brytningen
Allt löst sot är bortskrubbat, förutom kanske i springor, det kanske behövs en omgång till där med nagelborste så man inte drar med sig sot med penseln. Fast då kanske jag får den perfekta brytningen
Klicka här för att svara

