2 468 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Sorbtionsavfuktare krypgrund
Hej,
Har ett hus med källare från 46 där vardagsrum och hall är tillbyggd på krypgrund byggt 67 med tryckimpregnerad blindbotten och ev också reglar. Har luktproblem i denna tillbyggnad, sannolikt pga de fuktiga tryckimpregnerade virket. Är orolig för PCP och hälsofarliga ämnen, tänker mig en sorptionsavfuktare som även skapar undertryck. Tänker jag rätt? Vilken rekommendas för ca 50 kvadrat krypgrund?
Har ett hus med källare från 46 där vardagsrum och hall är tillbyggd på krypgrund byggt 67 med tryckimpregnerad blindbotten och ev också reglar. Har luktproblem i denna tillbyggnad, sannolikt pga de fuktiga tryckimpregnerade virket. Är orolig för PCP och hälsofarliga ämnen, tänker mig en sorptionsavfuktare som även skapar undertryck. Tänker jag rätt? Vilken rekommendas för ca 50 kvadrat krypgrund?
Produkter som diskuteras: "sorptionsavfuktare"
Adsorptionsavfuktare
En adsorptionsavfuktare fungerar så att den suger in fuktig luft och leder den genom en roterande rotor med ett fuktadsorberande material (t.ex. kiselgel). När luften passerar binds fukten till materialets yta. En separat luftström värmer sedan
Läs mer
Du tänker nog på PCB (Polyklorerade bifenyler).M Muuuuurtin skrev:
PCP (fencyklidin) är något helt annat
Nog om det. Om du har luktproblem så kan du prova med en undertrycksfläkt och/eller avfuktare men tyvärr så är det nog med stor sannolikhet syllbyte som gäller.
Klicka här för att svara