Har nästan monterat klart mitt HTH kök, bara Några detaljer kvar.
Mitt diskbänksskåp är av utdragbar modell med 3 fronter. Om jag bara använder den nedersta blir det ganska låga kärl som går in så tänkte montera ihop dom 2 nedersta fronterna. Säljaren på HTH sa att många brukar göra så så därför tänkte jag höra med er om ni ha någon vettig lösning för att montera ihop 2 fonter så det blir någorlunda stabilt. Tänkte ha en hylla åvanför kärlen, även den utdragbar men vet inte riktigt hur jag ska lösa framstycket på den, då den kommer hamna bakom den övre fronten som jag drar ut sopkärlen med. Kanske gör jag så att jag monterar allt lite längre in (borde finnas plats) och sätter en vanlig 12cm front på den som jag kapar till lite?

Paul-Staffanstorp
Märkligt för vad jag vet så brukar nedersta och mellersta fronten på dessa sitta ihop redan från fabrik och den översta är en så kallad blindfront som inte alls går att dra ut.

Det verkar vara som på IKEAs, de två nedersta monteras ihop, detaljer för detta medföljer = 4 järnprofiler, den översta (korta) blir en blinfront som Paul nämner ovan, bakom denna döljer sig ho eller hoar. IKEAs funkar bra

Paul-Staffanstorp
Hhhmm... det kanske är så att detta är HTH´s budgetvariant med platta paket och då måste man kanske montera ihop fronterna själv...

MEN... då ska det ju följa med saker för att montera ihop dem.
Antingen järn eller en bit skivmaterial som skruvas på insidan så de fäster i varandra.
Vet att de även har den varianten i vissa läge istället för järnen.

Vi har HTHs färdigbyggda sopskåp. Det sitter bara en stor skiva på insidan som håller ihop nedersta och mellersta fronten. Skivan är kanske 12mm tjock och är ca 50mm mindre än fronterna runt om.
Detta skåpet fanns inte som platt paket när vi beställde i sommras.

Tack för era kommentarer
Det jag fått är som vilket annat skåp som helst, bara bredare. (platta paket)
Ska kolla vad ikea har imorgon annars kapar jag till ett hyllplan och skruvar dit, ungefär som para beskrev sitt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.