P
H Harald Blåtumme skrev:
Finns andra alternativ, speciellt om detta med multi-room inte är speciellt viktigt och man kanske prioriterar ljudkvalitet som i mitt fall.
Här hemma är det snarare uni-room, eller kanske snarare no-room, som gäller. Familjen lyssnar nästan aldrig på samma sak som någon annan. 🙂
Bra hörlurar är ett viktigt verktyg.

P pmd skrev:
Här hemma är det snarare uni-room, eller kanske snarare no-room, som gäller. Familjen lyssnar nästan aldrig på samma sak som någon annan. 🙂
Bra hörlurar är ett viktigt verktyg.
Och då var vi tillbaka till orsaken, cirkeln sluten. Själva upprinnelsen till Sonosproblemen härstammar från deras introduktion av lurar i Sonos system.

D
P pmd skrev:
OK, det låter riktigt bra, men det var inte riktigt så du beskrev det i inlägg #293.
Allt överensstämmer. Men med Moode så behövde jag inte kämpa mer. Det funkade bara. Och fortsätter att funka.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag inte haft tid att läsa här på länge, men skummade de senaste inläggen och det verkar mycket intressat, det ni håller på med 😀. Får läsa sen.
Hursomhelst så sprang jag på dessa inlägg om Sonos igår (ursäkta om någon redan postat det, har inte kollat), jag tyckte det var mycket intressant iallafall. Kanske kan hjälpa open source / hempularna lite också..? (tänker på mjukvarustacken, om ni är inne och rotar i den, med upnp, mdns, etc)
https://en.community.sonos.com/owners-cafe-228997/interesting-read-on-how-sonos-is-changing-6899414
samt
https://en.community.sonos.com/cont...-the-new-sonos-app-three-months-later-6901531
och
https://www.linkedin.com/pulse/sonos-mobile-app-six-month-report-andy-pennell-osszc/

glömde denna, som kan vara bra
https://en.community.sonos.com/speakers-229128/troubleshooting-sonos-on-wifi-6856334

Redigerat:
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Någon annan som upplevt ett kalt förbättring av responsen sista dagarna? Senaste typ 2 dagarna har min app varit mer eller mindre som förut..

Jag kör bara via Spotify nu så vet ej 🥹

F
Knappast några förbättringar. Tar nästan 30 sekunder innan jag kan pausa det jäkla neopsykideliska oljudet som blastar på full volym. Jä*la skittjänst

• Wow
Herr Klocka
  • Laddar…
F Freddedan skrev:
Knappast några förbättringar. Tar nästan 30 sekunder innan jag kan pausa det jäkla neopsykideliska oljudet som blastar på full volym. Jä*la skittjänst
[video]
skumt. min app har allt laddat på typ 4-5 sekunder. android 14 på samsung s24. är det alltid lika segt?

tveksamt tveksamt skrev:
Någon annan som upplevt ett kalt förbättring av responsen sista dagarna? Senaste typ 2 dagarna har min app varit mer eller mindre som förut..
jag tycker det är bättre, utan att mäta etc, men det var aldrig så dåligt för mig som en del verkar ha det.

För egen del är det fortsatt bättre än det har varit, men ändå ganska långt från bra.

Mitt system har funkat ganska bra. Fram tills för en månad sedan. Jag har inte uppdaterat systemet eller apparna firekt. Kanske har det skettändå. Men satan vad dåligt det är! Jag skall sälja det mesta nu. Det här står jag inte ut med. typ 4st ONE, en Roam och en Move 2. Jag har kartongerna kvar, finns det pengar att rädda?

Var i kontakt med Sonos support som sa att mitt nätverk inte var stabilt. Dom bad mig att koppla in fler med tp-kabel då mitt system var för stort. Sagt och gjort. Jag vågar knappt säga något men det funkar klockrent nu. Ingen fördröjning på något. Volym och byte av låt, kommer direkt. Så glad! 😀👍

• Gilla
Peter_Bromma och 2 till
  • Laddar…
R
Pär Sköld Pär Sköld skrev:
Mitt system har funkat ganska bra. Fram tills för en månad sedan. Jag har inte uppdaterat systemet eller apparna firekt. Kanske har det skettändå. Men satan vad dåligt det är! Jag skall sälja det mesta nu. Det här står jag inte ut med. typ 4st ONE, en Roam och en Move 2. Jag har kartongerna kvar, finns det pengar att rädda?
När vi har renoverat klart kommer vi köpa fler och bygga ut - för oss som sluppit semaste årens problem är Sonos fortfarande uppskattat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.