64 343 läst ·
385 svar
64k läst
385 svar
Sonos. Vad göra åt haveriet?
Här hemma är det snarare uni-room, eller kanske snarare no-room, som gäller. Familjen lyssnar nästan aldrig på samma sak som någon annan. 🙂H Harald Blåtumme skrev:
Bra hörlurar är ett viktigt verktyg.
Och då var vi tillbaka till orsaken, cirkeln sluten. Själva upprinnelsen till Sonosproblemen härstammar från deras introduktion av lurar i Sonos system.P pmd skrev:
Nu har jag inte haft tid att läsa här på länge, men skummade de senaste inläggen och det verkar mycket intressat, det ni håller på med 😀. Får läsa sen.
Hursomhelst så sprang jag på dessa inlägg om Sonos igår (ursäkta om någon redan postat det, har inte kollat), jag tyckte det var mycket intressant iallafall. Kanske kan hjälpa open source / hempularna lite också..? (tänker på mjukvarustacken, om ni är inne och rotar i den, med upnp, mdns, etc)
https://en.community.sonos.com/owners-cafe-228997/interesting-read-on-how-sonos-is-changing-6899414
samt
https://en.community.sonos.com/cont...-the-new-sonos-app-three-months-later-6901531
och
https://www.linkedin.com/pulse/sonos-mobile-app-six-month-report-andy-pennell-osszc/
glömde denna, som kan vara bra
https://en.community.sonos.com/speakers-229128/troubleshooting-sonos-on-wifi-6856334
Hursomhelst så sprang jag på dessa inlägg om Sonos igår (ursäkta om någon redan postat det, har inte kollat), jag tyckte det var mycket intressant iallafall. Kanske kan hjälpa open source / hempularna lite också..? (tänker på mjukvarustacken, om ni är inne och rotar i den, med upnp, mdns, etc)
https://en.community.sonos.com/owners-cafe-228997/interesting-read-on-how-sonos-is-changing-6899414
samt
https://en.community.sonos.com/cont...-the-new-sonos-app-three-months-later-6901531
och
https://www.linkedin.com/pulse/sonos-mobile-app-six-month-report-andy-pennell-osszc/
glömde denna, som kan vara bra
https://en.community.sonos.com/speakers-229128/troubleshooting-sonos-on-wifi-6856334
Redigerat:
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 402 inlägg
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 402 inlägg
Sonos verkar ha lagt ner planerna på ytterligare en ny produkt. I bästa fall kanske det innebär att det frigör utvecklare som kan jobba på att lösa de befintliga problemen istället för att baxa fram ytterligare en produkt.
https://www.pcworld.com/article/2635272/sonos-has-reportedly-dropped-one-of-its-worst-ideas.html
https://www.pcworld.com/article/2635272/sonos-has-reportedly-dropped-one-of-its-worst-ideas.html
Mitt system har funkat ganska bra. Fram tills för en månad sedan. Jag har inte uppdaterat systemet eller apparna firekt. Kanske har det skettändå. Men satan vad dåligt det är! Jag skall sälja det mesta nu. Det här står jag inte ut med. typ 4st ONE, en Roam och en Move 2. Jag har kartongerna kvar, finns det pengar att rädda?
Var i kontakt med Sonos support som sa att mitt nätverk inte var stabilt. Dom bad mig att koppla in fler med tp-kabel då mitt system var för stort. Sagt och gjort. Jag vågar knappt säga något men det funkar klockrent nu. Ingen fördröjning på något. Volym och byte av låt, kommer direkt. Så glad! 😀👍
När vi har renoverat klart kommer vi köpa fler och bygga ut - för oss som sluppit semaste årens problem är Sonos fortfarande uppskattat.Pär Sköld skrev:
Mitt system har funkat ganska bra. Fram tills för en månad sedan. Jag har inte uppdaterat systemet eller apparna firekt. Kanske har det skettändå. Men satan vad dåligt det är! Jag skall sälja det mesta nu. Det här står jag inte ut med. typ 4st ONE, en Roam och en Move 2. Jag har kartongerna kvar, finns det pengar att rädda?
