Jo, det går. Det får att söka på artist, spår, album eller station.
 
Tryck på förstoringsglaset för att söka. Funkar som sagt toppen.
 
Kom nu hem med två st play 3 högtalare men utan connect amp, då de menar på att den inte används längre. Nu mera skapar högtalare nr ett ett nätverk. Stämmer detta, innan jsg öppnar förpackningar..
 
Du menar nog bridge...? För att spela stereo på t ex båda play3 behöver en sonos enhet vara kopplade med nätverkssladd alternativt ha en bridge kopplad med nätverkssladd. Köpte själv en play1 och det var väldigt lätt att koppla in.

/David
 
Bridge verkar ju vara det nya. Men va gör en connect amp??
 
Connect Amp är en förstärkare som du använder om du vill köra med egna högtalare (istället för Sonos).
 
Connect står för nätvekspelare, Amp står för amplifier dvs förstärkare. En Connect Amp kan du alltså ansluta direkt till ett par mindre högtalare av annat märke än Sonos egna.
 
D_a_g_g skrev:
Du menar nog bridge...? För att spela stereo på t ex båda play3 behöver en sonos enhet vara kopplade med nätverkssladd alternativt ha en bridge kopplad med nätverkssladd. Köpte själv en play1 och det var väldigt lätt att koppla in.
Sen den senaste uppdateringen behöver inte någon enhet vara inkopplad med sladd. Om jag minns rätt så behövs bara sladd under installationsförloppet av den första enheten.
 
Du som redan kör Sonos kan alltså välja att plocka bort bryggan utom om du kör Sonos hemmabiosystem (3.1 eller 5.1); i det fallet behöver även i fortsättningen använda bryggan. Likaså kräver den här förenklingen att din wifi-router täcker alla rum där du har högtalare.
 
Jaså, vad bra i sådana fall! Jag har stört mig mycket på det där men om det endast beror på min "blindhet" känns det väldigt klantigt i efterhand!
 
Jag syftar alltså på att det tydligen går att söka i Spotify...
 
Behövs ingen nätverkssladd vid installation av första enheten för mig. Däremot vill man spela stereo med två högtalare iaf play1 så behövs nätverkssladd i den ena alternativt bridge enligt hifiklubben.
 
D_a_g_g skrev:
Behövs ingen nätverkssladd vid installation av första enheten för mig. Däremot vill man spela stereo med två högtalare iaf play1 så behövs nätverkssladd i den ena alternativt bridge enligt hifiklubben.
Detta stämmer inte, du klarar dig helt utan nätverkssladdar även på Play1
 
Men det går ju inte att dra ut nätverkssladden, då dör den ju. Någon inställning nånstans?
 
viktorj skrev:
Men det går ju inte att dra ut nätverkssladden, då dör den ju. Någon inställning nånstans?
Jag kopplade in strömsladden och ställde in den via telefonen. Nummer två kopplade jag även där in strömsladden och tryckte något kommande enl. instruktionsboken, efter det valde jag utöka nummer två till stereo. En omstart sedan fungerade det.

Vad menar du med att den dör? Har du uppdaterat till senaste firmware?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.