Hej,
Jag försökte ta bort golvlister i ett rum då vi ska lägga nytt parkettgolv.
Väggen där listen satt visade sig vara "trasig". Det ser ut som lättbetong av något slag, och det är söndersmulat och massa gropigheter/ojämnheter på 4-5 cm. Spiken satt jättehårt och vissa delar av listen, sitter som fastlimmad och jag är orolig att väggen går sönder om jag bänder mer. Det är ett 60-talshus (lägenhet)
Nu funderar jag på att jag inte ska ta bort listen i allafall och köra en ful kvartslistsvariant ändå.

Men..väggen---vad behöver jag göra? Ska man fylla den på något sett?
 
Det är rätt vanligt att det händer.
Fyll med gipsbruk eller husfix (husfix är väldigt svårt att slipa så fyll inte för mycket, hellre för lite och avsluta med vanligt spackel)
 
P pjkw skrev:
Det är rätt vanligt att det händer.
Fyll med gipsbruk eller husfix (husfix är väldigt svårt att slipa så fyll inte för mycket, hellre för lite och avsluta med vanligt spackel)
Tusen tack för det goda rådet!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.