2 500 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Sommarvatten
Hej.
Har en sommarvatten anl. på området där vi bor.
Vi har problem nu med att pumpen som suger vatten från cisternen inte orkar trycka mer än till 3 bar. Jag ställde upp den så att den skulle slå av vid 4bar men den trycker bara upp till 3.
Vid 3 bar så står den bara och pumpar utan att trycka i vatten i hydroforen.
Jag antar att pumpen gjort sitt men jag behöver lite tips ang. vad vi ska köpa för ny´pump.
tjipp !!
Har en sommarvatten anl. på området där vi bor.
Vi har problem nu med att pumpen som suger vatten från cisternen inte orkar trycka mer än till 3 bar. Jag ställde upp den så att den skulle slå av vid 4bar men den trycker bara upp till 3.
Vid 3 bar så står den bara och pumpar utan att trycka i vatten i hydroforen.
Jag antar att pumpen gjort sitt men jag behöver lite tips ang. vad vi ska köpa för ny´pump.
tjipp !!
dom som delar är sommarboende och är ca 12 stycken. Idagsläget är det en grävd brunn som trycker vattnet in i en cistern. Ovan cisternen finns ett pumphus. där finns en pump som har en sughöjd på ca 2meter.
Pumpen som finns i dagsläget är av äldre modell. Ej aktuellt att renovera.
Pumpen som finns i dagsläget är av äldre modell. Ej aktuellt att renovera.
Om jag förstått dig rätt så är den pumpen bara för ditt hushåll, en annan pump pumpar upp i cictern. Kan detta vara något?
Jula Postorder Pump 24 liter, 220V
Jula Postorder Pump 24 liter, 220V
om pumpen ska vara för 12 hushåll bör det väl vara en lite större modell av tex Grundfos kanske inte fullt så stor som den högra på bilden men ändå någonstans ditåt: Vattenpumpar
Beror ju också lite på konsumtionen...såklart.. och på vattentillgången... kör alla sin bevattning samtidigt så kan jag tänka mig att mitt påstående ovan stämmer... annars kan det säkert räcka med mindre doningar...
Beror ju också lite på konsumtionen...såklart.. och på vattentillgången... kör alla sin bevattning samtidigt så kan jag tänka mig att mitt påstående ovan stämmer... annars kan det säkert räcka med mindre doningar...
Klicka här för att svara