Hej har en kran på utsidan stugan...tänkte en mätare man kopplar efter kranen
och sen kopplar in trädgårdsslangen...Söker tips på hur och vilka vattenflödesmätare
som kan vara lämpliga...
Edit den plockas ner på vintern och läggs inomhus när vattnet stängs av.

Cheesen
kenth gustafsson kenth gustafsson skrev:
Hej har en kran på utsidan stugan...tänkte en mätare man kopplar efter kranen
och sen kopplar in trädgårdsslangen...Söker tips på hur och vilka vattenflödesmätare
som kan vara lämpliga...
Edit den plockas ner på vintern och läggs inomhus när vattnet stängs av.
Finns i gardenas sortiment.
https://amzn.to/42q56ME

okey fungerar säkert men vad händer om batteriettar slut...mekanisk bara snurrar på

Cheesen
okey fungerar säkert men vad händer om batteriettar slut...mekanisk bara snurrar på
Du får väl byta batteri.

Hej Jula säljer samma mätare som i länken ovan...flera recensioner
säger att den inte är 100%... En skulle kontrollmäta 600L mot en annan mätare
som skulle kalibreras in och den visa 150L fel....och en annan skrev den visa 15%
fel...blir ju tokigt i en vattenförening. söker vidare....

Cheesen
Cheesen Cheesen skrev:
Finns i gardenas sortiment.
[länk]
Hej Jula säljer samma mätare som i länken ovan...flera recensioner
säger att den inte är 100%... En skulle kontrollmäta 600L mot en annan mätare
som skulle kalibreras in och den visa 150L fel....och en annan skrev den visa 15%
fel...blir ju tokigt i en vattenförening. söker vidare....
Jamen är det en förening och du ska sälja vatten så är det ju en annan femma. Det framgår inte från ditt första inlägg. Då får du nog vända dig till närmsta rörfirma. Tänk på att vattenmätare är känsliga för vinkel och rörelser. Dom ska sitta fast monterade för att fungera optimalt. (Det är ett klassiskt sätt att lura mätaren genom att flytta den så den sitter fel)

jag ska redovisa årsvis hur mycket vatten jag förbrukat av kommunvattnet i våran
förening och betala för den mängden. Den digitala mätaren från Gardena kopplar
man på utgående vatten till en förbrukare(t.ex slang) då var denna ett förslag jag fått
och tycktes vara en enkel lösning.https://www.jula.se/catalog/tradgard/bevattning/vattenslangar-och-tillbehor/bevattningssystem/vattenmatare-020741/

• Digital vattenmätare från Gardena, designad för att anslutas till en vattenslang och mäta vattenförbrukning i liter.
Cheesen
jag ska redovisa årsvis hur mycket vatten jag förbrukat av kommunvattnet i våran
förening och betala för den mängden. Den digitala mätaren från Gardena kopplar
man på utgående vatten till en förbrukare(t.ex slang) då var denna ett förslag jag fått
och tycktes vara en enkel lösning.https://www.jula.se/catalog/tradgard/bevattning/vattenslangar-och-tillbehor/bevattningssystem/vattenmatare-020741/
Du måste nog fråga föreningen isåfall vilken mätare dom vill att du använder. Den bör ju även plomberas.

köpt en digital som fungerar klockrent på jula så tråden kan tas bort

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.