3 231 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Som nått slags fint puder i inomhus luften, vad kan det vara
Det har varit under två år och det uppstår endast om jag inte har öppet 3 fönster i lägenheten och luft renare, jag kanske har varit stressad i perioder men det uppstår endast om jag stänger fönster eller kommer tillbaka till min lägenhet efter semester etc.men tack för svar har du några andra förslag säg gärna till.Jonatan79 skrev:
ok fattar då kan det nog inte vara det, symtomen som jag har låter som mögel men jag är inte allergisk mot mögel spelet det någon roll ? Det luktar lite fränt tror jag, det känns stark i näsan om jag stänger av luft renare och stänge fönster, kan mögel lukta fränt eller något annat ämne ?useless skrev:
Hur är ventilationen i lgh? Fläkt i badrum med konstant drag? Friskluftsventiler i sovrum och v-rum? Öppna/stängda dörrar på dagar och nätter?J Johan B21 skrev:Det har varit under två år och det uppstår endast om jag inte har öppet 3 fönster i lägenheten och luft renare, jag kanske har varit stressad i perioder men det uppstår endast om jag stänger fönster eller kommer tillbaka till min lägenhet efter semester etc.men tack för svar har du några andra förslag säg gärna till.
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 239 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 239 inlägg
En blandning av fett och byggdamm. Fett från matlagningen hamnar ovanpå skåpen och blir en klibbig yta som t.ex. brunt byggdamm fastnar i.J Johan B21 skrev:
Man kan reagera som du beskriver på lösningsmedel och liknande. Kanske även på ämnen i avlopp.
Om din vårdcentral är bra bör läkaren där kunna hjälpa dig att komma fram till vad du reagerar på.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Luktar skit?J Johan B21 skrev:
För mig låter det som avloppsluft/gaser, som läcker ut från skadade avloppsrör sedan golv"renoveringen".
Ja luktar skit men mera stickande känsla i näsan, problemet är dock inte lukten utan snuva/slem slem i halsen, totalt stop i näsan samt andning problem speciellt på nattenKnockOnWood skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden