Hej! Jag har ett Roterande FTX REGO 200VE aggregat i huset 107 kvm.. Och i den så sitter det en förvärmare som värmerinluften (som man kan justera temp. på), borde man inte kunna sätta dit en luftsol värmare vid insuget på ytterväggen till aggregatet för att på så sätt få ner strömförukningen på för värmaren under kalla tiden på året??
 
Redigerat:
Största problemet är att solen inte ger så stor effekt när du behöver värme för uppvärmning. /Emil
 
begge skrev:
Största problemet är att solen inte ger så stor effekt när du behöver värme för uppvärmning. /Emil
Sant! men ser det mer som en förvärmare till inluften till aggregatet, menar om det är ex. -15 och sol, solvärmaren värmer luften till ca. 0gr. in i aggregatet. Då blir ju det mindre kall luft att värma upp till inställd värme i aggregatet och således lägre elförbrukning..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.